آمار مطالب

کل مطالب : 171
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرگذشت مشاهیر موسیقی سنتی و آدرس bozorganemosighi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : عماد
تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393
نظرات

 سید جلال الدین محمدیان خواننده توانای کرمانشاهی می باشد که اثر زیبای او یعنی تصنیف "مردان خدا" را به یاد داریم. 

 

سید جلال الدین محمدیان         سید جلال الدین محمدیان 

سید جلال‏الدین محمدیان متخلص به (سید) به سال 1327 در خطه‏ى كردستان دیده به جهان باز كرد.در سال 1351 فعالیت رسمى و هنرى خود را در فرهنگ و هنر استان باختران (كرمانشاه) شروع كرد و در سال 1355 به تهران آمد و به عنوان شاگرد نزد محمدرضا شجریان مى‏رود و در مكتب صبا افتخار شاگردى وى نصیبش مى‏گردد. مدت سه سال «سید» ضمن كسب علم موسیقى از محضر آقاى محمدرضا شجریان، همزمان در خدمت آقاى اصغر بهارى با ساز ردیفهاى آوازى فرامى‏گیرد، سپس به مدت سه سال دیگر در كلاس شجریان كه در رادیو تدریس مى‏كرد حضور پیدا مى‏كند و به طور خصوصى به منزل مرحوم استاد محمود كریمى جهت تكمیل نمودن دانش موسیقى خود مى‏رود سید» در سال 1358 همكارى خود را با مركز حفظ و اشاعه‏ى موسیقى سنتى ایران، آغاز و آهنگ جالبى خواند به نام «هواى وطن» با اركستر شمس، «قصر شیرین» با اركستر این مركز «مردان خدا» با اركستر تنبور شمس، «مظهر انوار» با اركستر رادیو ایران. وى از سال 1366 همكارى خود را با وزارت ارشاد اسلامى آغاز كرد و بیش از ده آهنگ جالب اجرا كرد و بسیارى از آهنگهاى وى كه از ساخته‏هاى خودش مى‏باشد، نظیر: «فضاى سینه‏ى حافظ»، «نواى طاهر»، «موسى و شبان»، «ساقى كوثر» و «فلك باغبان» كه قسمتى از آن به یاد مرحوم سیدعلى اصغر كردستانى خوانده شده است.

دانلود آهنگهای جلال الدین محمدیان :         / مردان خدا               / شیرین

تعداد بازدید از این مطلب: 355
<-CategoryName-> ,


نویسنده : عماد
تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393
نظرات

  سید خلیل عالی نژاد خواننده کرمانشاهی بود که در مسلک درویشیدر عرضه موسیقی فعالیت وهنرنمایی می کرد.و همراه با نواختن سه تار و تنبور آثاری شنیدنی که بیشتر در مدح و ثنای شاه مردان علی بود به جای گذاشت.

       سید خلیل عالی نژاد    سید خلیل عالی نژاد

دانلود آهنگهای سید خلیل عالی نژاد :        مولا جانم (آلبوم آئین مستان)       دست تولا (آلبوم ثنای علی(ع))


تعداد بازدید از این مطلب: 282
<-CategoryName-> ,


نویسنده : عماد
تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393
نظرات

  روح الله خالقی از چهره های درخشان موسیقی ایرانی بود که آهنگساز و نوازنده ویولن بود. آهنگ سرود ای ایران از کارهای درخشان او بود.همچنین خالقی کتابی با نام سرگذشت موسیقی ایران نوشته است

 

 

 روح الله خالقی            روح الله خالقی    

دانلود آهنگهای روح الله خالقی :  /  ساز و سخن (قسمتی از سی دی ۱و۲ ساز و سخن خالقی)   / رنگ پریچهر و پریزاد (آلبوم مرغ شب)  

                                                    / نگاه عاشق (آلبوم می ناب)          / ساز و سخن (قسمتی ار سی دی ۵ و۶ ساز وسخن)

تعداد بازدید از این مطلب: 324
<-CategoryName-> ,


نویسنده : عماد
تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393
نظرات

 محمد صفار منتشری خواننده توانا و صاحب سبک و از شاگردان زنده یاد استاد اسماعیل مهرتاش می باشد. 

 

محمد منتشری         محمد منتشری

محمد صفار منتشری از برجسته ترین هنرآموختگان جامعه ی باربد و از شاگردان مبرز زنده یاد استاد اسماعیل مهرتاش می باشد. با مقدمات موسیقی نزد پدر آشنا شد و با ورود به جامعه باربد،ردیف آوازی را نزد مرحوم مهرتاش فرا گرفت.سپس در محضر استادان احمد عبادی و اصغر بهاری ظرایف موسیقی ایرانی را آموخت.داشتن استعداد خداداد و حافظه قوی همراه با فعالیت مداوم در جامعه باربد و همکاری مستمر با هنرمندان فعال در اجرای طرحهای هنری استاد مهرتاش سبب شده پس از گذشت سالها،محمد منتشری گنجینه ای غنی از فرهنگ موسیقی ویژه تهران را به سینه حفظ کرده باشد.از آوازهای معروف او بیات تهران و کوچه باغی ها تا ترانه های کسب و کار و..فرهنگی از موسیقی کوچه-محله های تهران قدیم می باشد.

دانلود آهنگهای محمد منتشری :        / ساز و آواز همایون (آلبوم قبله‌ی آمال)       / آواز بیات تهرون(آلبوم هفت سین)

ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش به روایت محمد منتشری

تعداد بازدید از این مطلب: 524
<-CategoryName-> ,


نویسنده : عماد
تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393
نظرات

 رضاقلی نوروزی از خوانندگان قدیمی دوره قاجار میباشد و همانگونه که گفته میشود و از کارهایش مشخص است او خوانندهآواز و تصنیف ضربی بوده است.

 

رضاقلی نوروزی

رضاقلی نوروزی شامبیاتی از خوانندگان تصنیف و آواز ضربی و همچنین از نوازندگان تمبک در اواخر دوره قاجار است. تاریخ تولد او به درستی مشخص نیست ولی قرائن حاکی از آن است که وی در نیمه قرن سیزدهم یا حدود سال ۱۲۵۰ شمسی به دنیا آمد. او در جوانی به شهربانی راه یافته و از این رو به"رضاقلی خان نظمیه" نیز مشهور بوده است.شهرت رضاقلی خان عموماً به اجرای تصنیف و آواز ضربی بوده است.رضاقلی خان در محله گلوبندک تهران که اکنون جزء پارک شهر است زندگی میکرده.رضاقلی خان در اواخر سال ۱۲۸۷ شمسی/۱۹۰۹ میلادی به همراه گروهی از موسیقی دانان برجسته از جمله درویش خان و سید حسین طاهرزاده برای ضبط صفحه از طریق روسیه وارد لندن شد. برنامه سفر این گروه به دعوت شرکت گرامافون به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این شرکت تدارک یافته بود.اجرای آواز در این سفر بر عهده طاهرزاده و خواندن تصنیف برعهده رضاقلی خان بوده است. که نام رضاقلی خان نوروزی بر روی ۱۲۰ اثر به عنوان تصنیف خوان و نوازنده تمبک دیده میشود. رضاقلی نوروزی در سال ۱۳۰۹ شمسی از جهان رخت بربست. 

 

دانلود آهنگهای رضاقلی نوروزی :      / تصنیف حجاز (آلبوم تصنیف های دوره قاجار)    / تصنیف اصفهان (آلبوم تصنیف های دوره قاجار)

تعداد بازدید از این مطلب: 667
<-CategoryName-> ,


نویسنده : عماد
تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393
نظرات

 سید علی اصغر کردستانی از خوانندگان قدیمی موسیقی ایرانی متولد ۱۲۶۰ شمسی میباشد که ابتدا کار خود را با قرائت قران شروع کرد.

 

سید علی اصغر کردستانی    سید علی اصغر کردستانی

دانلود آهنگهای سید علی اصغر کردستانی :      / آواز دشتی غم انگیز (آلبوم آوازهای سید علی اصغر کردستانی)

 

تعداد بازدید از این مطلب: 490
<-CategoryName-> ,


نویسنده : عماد
تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393
نظرات

 حسینعلی خان نکیسا همانند جناب دماوندی یکی دیگر از خوانندگان قدیمی دوره قاجار به اینطرف بود که صدایی نرم و روان و پرتحریر داشت.

 حسینعلی نکیسا        حسینعلی نکیسا

دانلود آهنگهای حسینعلی نکیسا :      / آواز اصفهان(آلبوم آوازهای نکیسا)


تعداد بازدید از این مطلب: 676
<-CategoryName-> ,


نویسنده : عماد
تاریخ : پنج شنبه 23 بهمن 1393
نظرات

  جناب دماوندی یکی خوانندگان قدیمی در دوره قاجار به اینطرف بود.گفته میشود نام اصلی او محمد فلاحی میباشد که بهجناب دماوندی معروف بود.

 

جناب‌ دماوندی

 

 

دانلود آهنگهای جناب دماوندی :           آواز بیات کرد (آلبوم آوازهای جناب دماوندی)     / آواز بیات ترک (تار مرتضی نی داود)


تعداد بازدید از این مطلب: 727
<-CategoryName-> ,


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


گامیست کوچک در جهت اعتلای موسیقی سنتی و قدمیست هر چند ناچیز در جهت شناساندن بزرگان آن و البته تصلی دل خودم .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود